Mu dáiddalašvuođa lea earret eará váikkuhan ahte lean riegádan, orun ja barggan Finnmárkkus, ja leai maid váikkuhan luondu ja iežan sáme- ja dáru gullevašvuohta.
Mu váldogeahčastat lea olmmoš luondun, ja vásáhus ahte leat oassin luonddus, min birrasiin ja dálkkádagain gos eallit. Mun tematiseren birgejumi rašes eallimis guorba eatnamis, dakkár kultuvrras mii dáistala olgguldas fámuid vuostá. Muhtin mu buktagiin lea politihkalaš vuolggasadji, muhto teamadihkká čájehuvvo várrogasat.
Dasa lassin lea dáiddalašvuohta váikkuhuvvon muhtin muddui ahte lean bargan olu scenografiijain lávdái, tvii ja filmmaide, juoga mii lea addán munnje duostilvuođa bargat stuorra formáhtaiguin, máŋgga lágan vugiiguin ja teknihkaiguin, ja máŋggalágan materiálaiguin. Mun válljen teknihkaid, materiálaid ja čájehanvugiid dan vuođul mo juohke bargu gáibida.
Mun lean oasálaš Dáiddadálu dáiddaovttastusas gos lea olu inspirašuvdna, máŋggabealat fága ja buolvvaid rasttildeaddji biras gos lea alla dáiddalaš dássi. Dát váikkuha sakka mu vejolašvuođaide álggahit ja searvat ođđa prošeavttaide, ja mu buvttadeapmái.
Dáiddaprošeakta plenumsálii ja foajei Sámedikkis, Kárášjogas (rihcaborran ja málejuvvon siŋka, jahki 2000) lea mu váldobargu. Dáiddafilbma Eana – Land lea maid mearkkašan ollu mu vejolašvuhtii olahit dobbeliidda mu dáidagiin.
My work is influenced by my upbringing and life in Northern Norway, Sápmi, by our landscape and by my Norwegian and Sami cultural heritage.
My main focus is on the relationship between human beings and nature, the knowledge that we are at one with nature, our surroundings and climate. I often thematise the survival of fragile forms of life in a barren area, and a culture fighting against intrusion from the outside world. Some of my work can be considered as politically motivated, but the themes are expressed in subtle ways.
My visual art is partly influenced by my practice as a set designer for television, film and stage. This work has given me the courage to work in big formats, and in many different techniques and materials. I choose techniques, materials and ways of expressions from an analysis of what every artwork seems to require.
I am a partner at Dáiddadallu artist´s collective, where I am part of an inspiring, interdisciplinary environment with accomplished colleagues. This milieu is important for my possibilities to initiate and involve myself in new projects, and for my creativity flow.
My commissioned art project for the Sami Parliament in Norway is so far considered as a milestone in my catalogue of artworks. My art video Eana – Land has been shown at several art venues in Scandinavia.
Mitt kunstnerskap er til dels preget av at jeg er født, bor og arbeider i Finnmark, av naturen her og av min samisk-norske tilhørighet.
Mitt hovedfokus er på mennesket som natur, erfaringen at vi er i ett med naturen, våre omgivelser og klimaet vi lever i. Jeg tematiserer overlevelsen av skjørt liv i en karrig egn, en kultur som kjemper mot presset fra ytre krefter. Noen av mine verk er altså politisk motivert, men tematikken uttrykkes på en subtil måte.
Dessuten er kunstnerskapet til viss del preget av at har jeg arbeidet mye med scenografi for scene, fjernsyn og film, noe som har gitt meg mot til å arbeide i store formater, i mange ulike uttrykk og teknikker, og med ulike materialer. Jeg velger teknikk, materiale og uttrykksform ut fra en analyse av hva hvert enkelt verk synes å kreve.
Jeg er partner i kunstnerkollektivet Dáiddadallu, der jeg finner et inspirerende, interdisiplnært og generasjonsoverskridende miljø med et høyt kunstnerisk nivå. Dette har stor positiv innvirkning på mine muligheter til å initiere og involvere meg i nye prosjekter, og på min skaperkraft.
Kunstprosjektet til plenumsal og foajé i Sametinget, Karasjok (etset og bemalt sink, år 2000) anses som mitt hovedverk. Kunstvideoen Eana – Land har også betydd mye for min mulighet til å nå ut med min kunst.